Cuc ameninţă, din nou, cu rezilieri de contracte. De data asta la calea ferată

Observator

Membru nou
Registered
#1

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, efectuează o nouă vizită în judeţul Hunedoara. „Descinderea” sa vine la doar două săptămâni după precedenta. Ieri a vizitat şantierul de cale ferată de pe Coridorul IV pan-european. Astăzi sunt programate inspecţii pe şantierele de autostradă. Cu doi ani în urmă, tot într-o vizită în Hunedoara, Cuc îi ameninţa pe constructorii de autostrăzi cu rezilieri de contracte. Ieri a fost rândul celor care activează pe calea ferată.

Ministrul Transporturilor s-a aflat ieri pe şantierele apărute pentru modernizarea căii ferate de pe Coridorul IV pan-european (care intră în România pe la Nădlac şi are acelaşi traseu cu autostrada – cât este ea construită – până la Constanţa). Răzvan Cuc a declarat că stadiul lucrărilor pe lotul Coşlariu – Simeria este foarte avansat (de aproape 90 la sută) „şi datorită datorită faptului că contractele au fost semnate la finalul lui 2012 – începutul lui 2013”, spunând că lucrarea pe porţiunea amintită va fi gata în acest an, iar trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 de km/h, în timp ce garniturile de marfă vor avea o viteză limitată la 120 de km/h.
Nu la fel de avansate sunt însă lucrările pe tronsonul Gurasada – Simeria, unde ordinul de începere a fost dat anul trecut. „Am văzut că antreprenorul (de pe lotul amintit – n.red.)este mobilizat, lucrează, dar, foarte important, am atras atenţia ambilor constructori, pentru că am văzut că amândoi folosesc subcontractori români, să-i plătească la termen, pentru că noi nu facem rabat de la plata contractului şi de la calitate, dar niciodată antreprenorii nu vor găsi în mine un aliat atunci când vine vorba să nu plătească la timp firmele româneşti. Asta cu atât mai mult cu cât antreprenorii au primit şi o parte din bani în avans şi 80 la sută din contravaloarea materialelor. Sper să nu avem probleme” a declarat ministrul.

Avertisment pentru antreprenorii şi concesionarii de căi ferate

Ieri, la Deva, Răzvan Cuc a declarat că a discutat cu antreprenorii de pe cele două loturi de cale ferată şi pe tema pretenţiilor la sume suplimentare faţă de contract pe care aceştia le-ar putea formula. „Am discutat de pretenţii. I-am rugat să se cocentreze mai mult pe finalizarea lucrărilor decât pe pretenţii. Este o problematică pe care eu am dezaprobat-o încă din 2017. Am şi dat un ordin de ministru atunci prin care am încercat să limitez aceste pretenţii, să ne judecăm în România, nu la Curtea de Arbitraj de la Paris şi multe alte lucruri care creau premisele unor bani nemunciţi, din punctul meu de vedere. Avem antreprenori români care n-au formulat niciu claim (pretenţie suplimentară – n.red.) şi au terminat şi lucrările la timp. Deci, se poate.”
Ministrul Transporturilor s-a referit şi la concesionarii de infrastructură feroviară ori servicii de transport călători pe calea ferată:” Am auzit foarte multe persoane care se plâng de faptul că nu se investesc bani în calea ferată de către operatorii privaţi. Nu numai cei care operează transport de călători, dar şi cei care au luat în concesiune de la CFR şi gestionează infrastructura feroviară. Dacă nu vor investi în elementele de siguranţă, în condiţiile în care operatorul care gestionează infrastructura feroviară gestionează şi partea de trafic de călători pentru care primeşte subvenţie, dacă nu vor investi, reziliem contractele, le preia înapoi CFR Infrastructură şi băgăm operatorul naţional de transport de călători, care poate primi o subvenţie. Deci nu vreau să mai aud scuze de genul «Nu investim că nu e rentabil pentru noi» sau «Ştiţi, noi suntem operatori privaţi, n-aveţi ce să ne faceţi». Ba avem ce să vă facem: reziliem contractul şi trecem înapoi la CFR Infrastructură. Cât timp avem o relaţie onestă între stat, operatori şi firme care au lucrări în desfăşurare în România, eu sunt convins că lucrurile vor merge perfect. Bani sunt să plătim lucrările, bani sunt pentru subvenţii, este un an în care s-au alocat fonduri extraordinar de mari pentru investiţii”.

Stire originala...
 

Reclama

Booking.com
Sus